Miniprog 2002 - Úlohy
propozície  |  úlohy korešpondenčného kola  | fotogaléria  | výsldeky |


1. Štvorcová tabuľa:
Máme štvorcovú tabuľku 3 x 3 až 8 x 8 políčok zloženú z čísel tak, ako napr. :
15 16 7 10
17 14 9 18
16 21 12 13
10 11 20 5
Váš program by mal hľadať riešenie, keď po vyškrtnutí štyroch čísel z tabuľky bude súčet vo všetkých riadkoch a stĺpcoch bol rovnaký. Urobte program, ktorý zistí či existuje riešenie, a ak existuje - riešenie vypíšte.


2. Textový súbor:
Nájdite v textovom súbore A.txt najdlhšiu sekvenciu znakov, ktorá sa opakuje a je väčšia ako 2 znaky. Nájdite v textovom súbore A.txt najčastejšie sa opakujúcu sekvenciu väčšiu ako 2 znaky.


3. Dvaja boxeri:
Urobte program na animáciu boja dvoch boxérov s týmito možnosťami :
  A/ boxéri sa môžu pohybovať dopredu a dozadu
  B/ môžu skákať
  C/ môžu boxovať (pohyb ruky dopredu).
  D/ obaja sú ovládaní z klávesnice (4 klávesy pre každého boxéra)
  E/ úder do protivníka sa počíta ako bod
  F/ bodový stav je priebežne zobrazovaný
  G/ ak rozdiel bodov boxérov je vyšší ako 10, boxér s menším počtom trafených úderov prehráva a hra končí.
  H/ prípadné ďalšie funkcie pre boj boxérov sú vítané.


4. Jabloň:
Naprogramujte hru, kde panák chytá jablká, ktoré padajú zo stromu. Postupujte nasledovne:
- Úlohu riešte v grafickom režime.
- Na pozadí sa náhodne vykreslí strom. Po každom spustení programu by mal strom vyzerať inak.
- Na strome sa budú donekonečna objavovať nové jablká a zároveň jablká, ktoré sú už na strome určitý čas, začnú padať.
- Jablká musia mať aspoň 3 rozličné veľkosti a musia padať aspoň 3 rozličnými rýchlosťami.
- Pod stromom je panák, ktorým hráč pohybuje doľava a doprava pomocou klávesových šípok. Ak sa panák dotkne padajúceho jablka, znamená to, že ho chytil.
- Jablká, ktoré spadnú na zem, sa rozbijú a už ich panák nemôže zobrať.
- Na spodku obrazovky bude napísaný počet chytených jabĺk a počet jabĺk, ktoré spadli na zem.
- Na začiatku program vyzve hráča, aby zadal z klávesnice rýchlosť padania jabĺk a počet jabĺk, ktoré môžu hráčovi spadnúť. Hneď ako hráčovi spadne na zem viac jabĺk ako sme na začiatku programu zadali, hra sa skončí vypísaním počtu bodov, ktoré hráč počas hry získal, pričom za každé chytené jablko dostane hráč 1 bod.
- Hru môžete obohatiť o grafické (prípadne zvukové) efekty.
Vyriešené úlohy zasielajte na ľubovoľnom médiu najneskôr do 15. apríla 2002 na adresu:
(na tejto adrese sa môžete do otvorenia súťaže informovať)

Slovenská spoločnosť elektronikov
Wolkrova 4, 851 01 Bratislava
tel.: 07/622 43 365
fax: 07/622 46 926
e-mail: skse@skse.sk

Nezabudnite uviesť:
- svoje meno, dátum nar., adresa bydliska, adresa školy, trieda, tel. domov, mobil (ak vlastníte), e-mail, hot line