RoboCupJunior FUTBAL pravidlá 2004
1. Team. Sútažiaci tím pozostáva z dvoch študentov vo veku 12-18 rokov (júl 2004)

2. Challenge. Úlohou tímu je zostrojiť, naprogramovať a doniesť na súťaž výrobok zo stavebníc LEGO: robotického futbalového hráča. Roboty zohrajú turnaj v nasledujúcich hráčskych činnostiach:
1. Útok na prázdnu bránu
2. Útok na prázdnu bránu s prekážkami
3. Hra futbal „jeden na jedného“ 2 x 2 minúty
Podrobný popis disciplín a bodovanie sú uvedené nižšie.

3. Robots. Výška robota nesmie presiahnuť 22 cm a sediaci robot vo svojom najväčšom možnom rozpätí sa musí vojsť do zvislého valca s priemerom 22cm. Roboty nesmú komunikovať cez infračervený (alebo iný) port s okolím, avšak môžu byť odštartované ďiaľkovým ovládaním, z PC alebo druhého RCX.

4. Equipment. Hrá sa so štandardnou tenisovou loptou na ihrisku s bielym dnom a vyznačeným stredom a priestorom pred bránkami (papier, pozri obrázok 4) a rozmermi RoboCup Junior - dvaja na dvoch, teda: 122x183 cm, bránky 45cm široké, steny 14cm vysoké, pozri obrázok 2. Môžete použiť bežné LEGO senzory, alebo senzory z iného zdroja, resp. vlastnej výroby. Poznámka: Ak použijete svetelné senzory, uvedomte si, že svetelné pomery počas súťaže sa budú líšiť od vašich testovacích. Kalibrácia senzorov priamo na súťaži je možná.

5. Play. Lopta sa počas žiadnej činnosti nesmie dostat pod telo robota, musí byť neustále viditeľná a robot ju nesmie pevne uchopiť - lopta musí byť neustále dosiahnutelná, napríklad pre súperovho robota. Robot nesmie úmyselne poškodiť ihrisko, loptu, alebo súperovho robota.



rozmery.jpg, 19 kB

Obrázok 1. Rozmery ihriska.

Útok na prázdnu bránu
Lopta bude umiestnená do stredu ihriska a robot na jednej z troch štartovných pozícií. Úlohou robota je prevziať loptu a umiestniť ju do súperovej bránky (súperov robot sa tejto hry nezúčastňuje). Časový limit: 2 minúty. Za každý štart je možné získať bod.


Útok na bránu s prekážkami
Lopta bude umiestnená do stredu ihriska a robot na jednej z troch štartovných pozícií. V strede medzi loptou a oboma bránami sa nachadzajú pevné štvorcové prekážky rozmerov 15x15 cm (spolu dve). Úlohou robota je prevziať loptu a umiestniť ju do súperovej brány (súperov robot sa ani tejto hry nezúčastňuje). Časový limit: 2 minúty. Za každý štart je možné získať bod.

Hra futbal „jeden na jedného“
Lopta bude umiestnená do stredu ihriska a robot, ktorý začína hru, je pri nej. Súperov robot je na svojej brákovej čiare. Úlohou robotov je dať gól do súperovej bránky. Súperiace dvojice budú vytvorené podľa počtu prihlásených a podľa počtu bodov v prvých dvoch disciplínach.
Časový limit: 2 x 2 minúty.

Bodovanie
V prvých dvoch disciplínach je možné získať po tri body a v hre futbal „jeden na jedného“
za každý gól získava tím 2 body. V prípade rovnosti pri súčte bodov určí porota ďalší postup.

start.gif, 4 kB
Obrázok 2. Štartové pozície a orientácia.


bottom.gif, 8 kB
Obrázok 3. Ofarbenie papierového podkladu ihriska.

Programovanie
Stavebnice LEGO môžete naprogramovať ľubovoľným systémom. Okrem Robolab odporúčame NQC a LegOS.