Projekt Infovek
Katedra vyučovania informatiky, FMFI UK Bratislava
Školské výpočtové stredisko Banská Bystrica
EDUXE, Bratislava
Slovenská spoločnosť elektronikov
MEDZINÁRODNÁ SÚŤAŽ
v programovaní modelov
LEGO Dacta 2004
Banská Bystrica 20. – 22. máj 2004
PROPOZÍCIE
9. ročníka medzinárodnej súťaže
mládeže
programovaní modelov LEGO DACTA
Cieľ súťaže:
rozvoj tvorivosti, vedomostí a zručností detí v oblasti
konštrukcie a programovania robotických modelov, podpora využívania
počítačovej stavebnice Lego Dacta vo vyučovaní na základnej škole
Organizačný výbor:
Projekt Infovek
Katedra vyučovania informatiky, FMFI UK Bratislava
Školské výpočtové stredisko Banská Bystrica
EDUXE, Bratislava
Slovenská spoločnosť elektronikov
Dátum finálového kola medzinárodnej súťaže:
20. – 22. mája 2004
Podmienky účasti vo finálovom kole:
·
zaslanie
prihlášky do 31. marca 2004 na adresu Staré Grunty 52, 842 44 Bratislava, alebo na email: kancelaria@infovek.sk
·
úspešná
účasť v regionálnych kolách v termínoch:
I. termín: 29.
apríl - 01. máj 2004, SOU, Športová 1, Stará
Turá
II. termín: 22.
apríl - 24. apríl 2004, Základná škola, Školská 168/3, Štrba
z oboch regionálnych kôl
postúpi prvých sedem súťažných družstiev (porota si vyhradzuje právo vybrať
viac postupujúcich)
·
školu,
resp. organizáciu, môže reprezentovať najviac jedno družstvo zložené zo žiakov ZŠ alebo osemročného gymnázia do
kvinty.
Vyhodnocovať sa budú tieto súťažné úlohy:
1. prezentácia vlastného modelu
Prinesené vlastné modely hodnotí
porota s ohľadom na náročnosť a kreativitu. Hodnotí sa:
·
prezentácia
modelu súťažným družstvom
·
funkčnosť,
efektívnosť programu a odolnosť voči chybe obsluhy
·
dizajn
a užívateľský komfort
·
možnosti
využitia modelu vo vyučovaní
Prinesené modely podľa prvej
súťažnej úlohy musia súvisieť s obsahom školského učiva.
2. stavba, softvérová realizácia
a prezentácia modelu podľa zadanej úlohy
Súťažné družstvá zhotovia zadaný
model z vlastnej stavebnice a zostavia program tak, aby model plnil
požiadavky zadanej úlohy. Hodnotí sa podľa kritérií v prvej úlohe 1.
Časový limit na vyriešenie zadanej druhej súťažnej úlohy určí odborná porota.
Ďalšie požiadavky a spôsob hodnotenia
·
Nefunkčné
modely sa umiestnia až za všetkými funkčnými.
·
Odborná porota ohodnotí bodmi každý súťažný model
v jednotlivých kritériách. Poradie súťažiacich sa určí súčtom získaných
bodov.
·
Odborná
porota vyhodnotí v každej disciplíne poradie súťažiacich družstiev.
Konečné umiestnenie je dané súčtom poradí z jednotlivých disciplín.
V prípade rovnosti bodov rozhodne lepšie umiestnenie v riešení druhej
súťažnej úlohy.
Ocenenie súťažiacich:
Víťazné družstvá v regionálnych kolách a vo
finálovom kole budú odmenené vecnými cenami a najlepších päť súťažiacich bude
mať možnosť zúčastniť sa Letného sústredenia talentovanej mládeže
v elektronike.
Medzinárodná súťaž RoboCup
V rámci
finálového kola bez predchádzajúcich regionálnych kôl prebehne súťaž RoboCup.
a. Futbal
„Jeden na jedného“ (Soccer 1-on-1)
b. Tanec
(Dance)
c.
Záchranár (Rescue)
Bližšie informácie a prihlasovanie k účasti na
súťaži RoboCup zabezpečuje Ing. Miroslav Kohút, emailová adresa kohut@skse.sk a počas sprievodného
programu regionálnych kôl.
Časový plán:
Štvrtok do 12:00 -
príchod, prezentácia, ubytovanie
12:00
- obed
13:00
- otvorenie súťaže
13:30
- prezentácia vlastného modelu
18:00
- večera
19:00
- RoboCup
21:00
- zasadanie org. výboru a poroty
Piatok 06:30 - budíček
07:00
- raňajky
08:00
- stavba a softvérová realizácia
úlohy
- seminár Lego Dacta pre ped. sprievod
13:00 - obed
14:00
- príprava na prezentáciu
15:00
- prezentácia riešenia úlohy
18:00
- večera
18:30
- návšteva kultúrnych
a historických pamiatok
21:00
- slávnostné vyhlásenie výsledkov
Sobota 06:30 - budíček
07:00
- raňajky
08:00
- odchod účastníkov súťaže
Časový plán finálového kola sa nelíši od časového plánu
regionálnych kôl. Počas regionálneho kola prebehne vo štvrtok večer
videoprezentácia súťaže RoboCup.
Technicko – organizačné pokyny:
·
Pre
riadne prihlásených účastníkov súťaže bude zabezpečené ubytovanie, strava,
priestory a technické vybavenie (počítače).
·
Každé družstvo si prinesie stavebnice pre riešenie zadanej úlohy
a vlastný zhotovený model so softvérom pre prezentáciu. Tiež písacie potreby, hygienické
potreby a prezuvky.
·
Súťažný poplatok pre dvojčlenné družstvo sprevádzané jedným dospelým je 500 Sk. Tento
poplatok sa platí len pri účasti v regionálnom kole vo finálovom kole sa už
poplatok neplatí.
·
Z jednej
organizácie budú hradené náklady len jednej dospelej osobe v sprievode
súťažného družstva..
·
V prípade,
že usporiadateľovi vzniknú dodatočné náklady z nedisciplinovanosti,
nedodržania propozícii a pokynov usporiadateľa, hradí ich ten, kto ich
zapríčinil.
·
Organizačný
výbor si vyhradzuje možnosť aktualizovať časový plán, o čom budú súťažiaci
vopred oboznámení.